czwartek, 8 października 2020

KACZKA PIECZONA

 



1 kaczka lub pół
sól
pieprz
słodka papryka
tymianek
majeranek
jabłka
ziemniaki
olej

Kaczkę piekłam w niedzielę, bo to takie gościnno-niedzielne danie. Rano pół kaczki włożyłam do solanki. (1 łyżka soli na 1,5 litra wody). Leżała tak sobie przez 3 godziny. 

Po osuszeniu ręcznikiem papierowym kaczuszkę natarłam pieprzem, papryką słodką, majerankiem i do środka tymianek.

Osobno przygotowałam jabłka - wydrążone ,pokrojone w połówki  i ziemniaki- obrane 

Do naczynia (u mnie garnek rzymski) nalałam trochę oleju, włożyłam kaczkę,

Piekarnik 160 stopni -pieczenie  pod przykryciem1 godzinę, następnie odkryłam kaczkę, polałam sosem, dodałam jabłka i ziemniaki, ponownie do piekarnika na 1 godzinę ,pod przykryciem.

Po tym czasie odkryłam naczynie i piekłam jeszcze 1/2 godziny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz