poniedziałek, 19 lutego 2018

PODRÓŻE BUSKO ZDRÓJ

W moim bajaniu na blogu mała przerwa bo mam przerwę w gotowaniu, Chociaż lubię to robić, ale lubię też jak, od czasu do czasu ktoś mnie nakarmi, poda gotowe jedzenie. I właśnie teraz mam takie święto. Nabieram sił na  całe pracowite lato , kapie się siarce, masuje , gimnastykuję, czyli jestem w sanatorium.
BUSKO ZDRÓJ, jestem tu pierwszy raz. Na szczęście pogoda, mimo zimowej pory, jest dobra, mały mrozik i słonecznie.



Sanatorium MARCONI, najstarsze sanatorium w Busku Zdroju, zaprojektowane przez Henryka Marconiego, warszawskiego architekta, z pochodzenia Włocha. Budynek powstał w 1836 r.
Henryk Marconi jet autorem innych budowli w Polsce, m.in. Hotelu europejskiego w Warszawie czy Pałaci Wielkopolskich w Chrobrzu na Ponidziu.

Kaplica Sw. Anny w Parku Zdrojowym, neogotycka zbudowana w 1888 r.



Rzeźba w holu Sanatorium Marconi


                                   Park Zdrojowy i niektóre obiekty znajdujące się na jego terenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz