sobota, 23 lutego 2019

PĄCZKI

Zbliżamy się do Tłustego Czwartku, ja odważyłam się wreszcie na pączki zrobione przy pomocy PM. Przepis pochodzi  z książki TM "Radość gotowania". Czytałam ten przepis kilka, od dawna. Znając tradycyjny sposób przygotowania ciasta drożdżowego na pączki nie bardzo chciało mi się wierzyć, że sposób podany w przepisie na TM  się sprawdzi.  Otóż sprawdził się, pączki wyrosły, są smaczne i , o niebo, szybciej się robi ,a wyrobienie ciasta nie wymaga żadnego wysiłku, bo robi to za nas robot.

SKŁADNIKI

70 g cukru
50 g świeżych drożdży
200 g mleka
5 żółtek
80 g masła
500 g maki pszennej
1 szczypta soli
2 łyżki spirytusu
1 kg smalcu
dżem do nadziewania

lukier  (cukier puder + sok z cytryny)
skórka z pomarańczy

1. Do naczynia miksującego wkładamy w podanej kolejności cukier, drożdże, mleko, żółtka, masło pokrojone w kawałki.'
1 min, 30 sek./37 st./obr. 5 
Radzę w tym punkcie, aby składniki były zimne.Temperaatura nie powinna przekroczyć  zalecanej, a to często się zdarza przy miksowaniu.

2. Dodać mąkę, sól, wyrobić 2 min/PLUSE. 
Przy tej czynności PM bardzo się grzeje ,mimo ustawienie temp.
Uważajcie aby nie przekraczać 40-41 stopni. W razie potrzeby zmniejszyć czas wyrabiania.

3. Ciasto wyjąć, przełożyć do miski, odstawić do wyrośnięcia.
Jak podwoi  objętość, wyjąć na stolnicę,  rozwałkować delikatnie na około 1 cm. Wykrawać przy pomocy szklanki krążki, formować kule , ułożyć na desce lub talerzu, podsypać mąką. Odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce, aż będą duże i puszyste, lekkie.

4. Smażyć w temperaturze 175-180 st.

5. Polukrować, nadziać dżemem przy pomocy szprycy.




3 komentarze:

  1. Kurcze ale mam ochotę zrobić te pączki które "dzisiaj" odkryłam ...Bo jest taka sprawa że również jestem posiadaczem Perfect Mix ale pączki robiłam stricte z przepisowni a to jednak nie jest to samo co nasz robot i wyszły kiepskie.... wrecz nie za dobre....Chleb tak samo nie wyszedł dobry. A tu znalazłam u ciebie orxepis przerobiony stricte pod naszą maszynę więc jestem BARDZO tym faktem zmotywowana i chyba w najbliższym czasie je upiekę ;) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rób śmiało, pączki wychodzą,są puszyste i smaczne.Robiłam już kilka razy. Musisz tylko doprowadzić do tego aby ciasto dwa razy dobrze wyrosło. W przepisowni każą odstawić na 10 minut do wyrośnięcia. To za mało. Ciasto musi rosnąć w cieple około 1 godz.,potroi swoją objetość, będzie puszyste. Z tak wyrośniętego ciatsa paczki wyjdą dobre.To samo z uformowanymi pączkami, musza urosnąć, cierpliwości.

      Usuń
  2. No juz sie przekonalam do tego przepisu i nawet go wydrukowalam ...jak tylko zapowiedzą mi si ę jacys goscie to spróbuję.... A tak a pro po ....czy nie myslałaś o zrobieniu jakiegoś chlebka dobrego z wykorzystaniem NASZEJ maszyny ?

    OdpowiedzUsuń