poniedziałek, 25 lipca 2016

URLOP - KLASZTOR KAMEDUŁÓW

Kościół, dziś świątynia miejscowej parafii

Budynki w których mieszkali zakonnicy, dziś jest tu hotel

Klasztor był posadowiony na solidnych murach obronnych


Tyle zostało z oryginalnej  budowli 
Nad Jeziorem Wigry znajduje się kompleks budynków klasztornych . Dziś znajduje się tu hotel i Ośrodek Pracy Twórczej. Zabudowa to odtworzony po II wojnie światowej Klasztor  Kamedułów. Zakonnicy byli to przez około dwa wieki do początków XIX wieku.

3 komentarze:

  1. A ja byłam tu cały miesiąc w XX wieku.Zajmowaliśmy cały erem. Było łowienie ryb i skrobanie, a jakże. Zbieranie jagód. Były duże kłopoty z zaopatrzeniem, trzeba było jeździć do Suwałk.Poznawałam okolicę jak Ty. A bobry widziałaś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz widzę na zdjęciach jak jest pięknie

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety bobry tylko wypchane widziałam, w Muzeum Wigier. Natomiast były pyszne pierogi z jagodami, gotowane i tzw. pierogi wigierskie- smażone z półkruchego ciasta, z nadzieniem jagodowym , z rabarbaru i z grzybami i kapustą. Zapachniało mi Bożym Narodzeniem, a pierogi nie były oszukane, grzyby dominowały.

    OdpowiedzUsuń