środa, 20 lutego 2019

PIERŚ Z INDYKA NA VAROMIE - PERFECT MIX




Od czasu do czasu próbuję kolejnych przepisów na PM. Ponieważ staram się jeść dietetyczne potrawy tym razem zrobiłam sobie wędlinkę z indyk, a i jako mięso na drugie danie może być.

Trzeba zrobić marynatę z następujących składników:
Miałam około 1 kg piersi indyczej.
-  3 ząbki czosnku
-  2 łyżki oliwy
-  2 łyżeczki soli
-  2 łyżeczki słodkiej papryki
-  1/2  łyżeczki ostrej papryki
-  1 łyżeczka zmielonego pieprzu
-  1 łyżeczka tymianku
-  1 łyżeczka majeranku
-  1 Łyżeczka bazylii

Wszystkie składniki wymieszała. Oczywiści można w PM, ale to jest taka mała ilość,że zrobiłam to na talerzu, przy pomocy łyżki.

Marynatą posmarowałam mięso i poszło na około 12 godzin (na noc) do lodówki.
Następnie, na drugi dzień wlałam do naczynia miksującego 1 l wody. Mięso trzeba zwinąć szczelnie w folię. Ja mam zgrzewarkę i odpowiednią do tego folię- c wykorzystałam.
Tak przygotowane mięso położyłam na Varomie, pod przykryciem.
Parowanie 60 minut/ 100 st/obr.2 , albo trochę dłużej, nie zaszkodzi. Trzeba tylko sprawdzać poziom wody w naczyniu, aby nie spalić garnka.
Mięsko jest soczyste i smaczne.

2 komentarze:

  1. Elus, a co z tym wege ? cha ch a! Co slychac zima u ciebie ? buzka !

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem prawie wege.Powiem ci,że wege to mordega, szczególmoe jeżeli trzeba gotować dwa dania, bo mąz raczej mięsny.

    OdpowiedzUsuń