sobota, 1 stycznia 2022

ZUPA CEBULOWA ELDOM PERFECT MIX 1

 



Postanowiłam przerabiać swoje , sprawdzone i od lat praktykowane  przepisy. Po zakupie tego robota inspiracji szukałam w przepisach znalezionych w sieci. Dziś hit mojej kuchni  - zupa cebulowa. Oczywiście musiałam troszkę zmienić, gdyż ten model nie posiada funkcji smażenia, przysmażania, a ja , gotując tradycyjnie, część cebuli podsmażam na złoto. Daje wtedy bardziej złotki posmak i kolor złoty. Oczywiście można część cebuli podsmażyć na patelni i potem przerzucić do naczynia miksującego. Ja tym razem dla jasności przepisu zrezygnowała z tego i wszystko odbyło się w robocie gotującym.

ZUPA CEBULOWA (porcja na 3 osoby)

2 ząbki czosnku

400 g cebul pokrojonej w piórka

2 łyżki oleju

1 łyżka koncentratu  warzywnego, 

1 łyżeczka koncentratu drobiowego

800 g wody

sól do smaku

pieprz do smaku

40 g sera żółtego

grzanki

1. Na wirujące noże wrzucamy czosnek - obr.6/4  sek. Sciągamy kopystką rozdrobniony czosnek ze ścianek.Dodajemy 100 g cebuli, dusimy 1 minutę/100 st/obr 2.

2. Zakładamy osłonę noża, dodajemy pozostałą cebulę, wodę, koncentrat warzywny i drobiowy, sól, pieprz, gotujemy 30 minut/100st./obr.1/slow cooking.

3.Radzę po tym czasie spróbować i ewentualnie  dosmczyć solą i pieprzem lub tymiankiem jak ktoś lubi.

4.Opróżniamy misę, przelewają zupę do innego naczynia.Myjemy misę i wysuszamy.

5.40 g sera miksujemy 5 sek/obr 7

6. Zupę podajemy posypaną serem z dodatkiem grzanek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz