wtorek, 18 stycznia 2022

PLACUSZKI Z JABŁKAMI ELDOM PERFECT MIX 1

 




Placki z jabłkami  smażę na obiad dość często. U mnie to jest taka "zapchaj dziura". Jak mi się nie chce wymyślać drugiego dania, a mój mąż lubi na słodko, no to są placki. Mam jeszcze jeden powód do robienia tych placków - jabłka w spiżarni, z własnego sadu. Niestety w połowie zimy już zaczynają ginąć, szkoda wyrzucać.

Zwykle ciasto na placki robię ręcznie, ot mieszam rózgą, a ponieważ lubię jak jabłka są wyczuwalne, kroję je nożem na takie nieregularne kawałki. Tym razem też tak zrobiłam, ale ciasto wyrobiłam przy pomocy Eldomixa. Oczywiście przepis pasuje do jakiegokolwiek MIXA.

SKŁADNIKI - 8 placków

400 g jabłek obranych, pokrojonych

2 jajka

70 g mleka

70 g wody mineralnej gazowanej (albo nie)

170 g mąki pszennej

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

1/2 łyżeczki cynamonu

1 łyżeczka cukru wanilinowego

olej do smażenia

cukier puder do posypania 

1. Do naczynia włożyć jajka, wodę, mleko 5sek/obr 4

2. Dodać pozostałe składniki czyli mąkę, proszek do pieczenia, cukier wan. i cynamon  10sek/obr 4

3. Msę wyjąć z misy , dodać pokrojone  jabłka, smażyć na oleju.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz