czwartek, 8 grudnia 2016

BOCZNIAKI PIECZONE

Jestem pewna, że  każdy zastanawia się ,stojąc przed tymi grzybami w sklepie - jak je przyrządzić. Bardzo lubimy grzyby ale jak często można jeść pieczarki, a grzyby leśne mrożone są raczej drogie.
Zaczęłam szukać w sieci przepisów z boczniakami i trafiłam na fajne przepisy  wegetariańskie, dodatkowo obejrzałam program kulinarny z przepisem na pieczone boczniaki. Postanowiłam go wypróbować i podzielić się rezultatem na moim blogu.
Wiadomo, w sieci jest mnóstwo przepisów, mogę zapewnić, że ten jest bardzo dobry. Grzyby są bardzo smaczne, można je podać jako dodatek do mięsa, zjeść z chlebem albo, tak jak ja zrobiłam, z makaronem.

SKŁADNIKI
- 500 g boczniaków
- 2-3 łyżki oleju
- 2 łyżeczki pieprzu ziołowego
- 1/2 łyżeczki rozmarynu
- 1/2 łyżeczki syropu z agawy (ja dodałam syropu cukru trzcinowego)
- 1 łyżeczka sosu sojowego
- 100 g pomidorków koktajlowych
- sól, pieprz czarny

Boczniaki kroję w poprzek blaszek, doprawiam i odstawiam  aby przeszły smakami. Dodaję nakłute lekko pomidorki i wstawiam do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na około 30 minut.

W tym czasie przygotowuję cytrynową bułkę tartą.

POTRZEBUJEMY:
- 3 łyżki bułki tartej
- olej
- 1/2 łyżeczki startej skórki z cytryny
- sól, pieprz
Na patelni rozgrzewam olej (1 łyżka), dodaję bułkę tartą, przyprawy, skórkę z cytryny. Bardzo dobrze sprawdza się przyprawa "pieprz cytrynowy).
Mieszam aby się nie przypaliło i przybrało konsystencję posypki


Taki był efekt końcowy, polecam, szybkie i bardzo smaczne danie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz