czwartek, 1 grudnia 2016

INDYK W SOSIE CEBULOWO-POROWYM

SKŁADNIKI

-  400 g mięsa z indyka na gulasz
-  1 cebula
-  3 ząbki czosnku
-  1 por (część biała)
-  sól, pieprz
-  1 łyżka masła

Cebulę i czosnek, kroję w kostkę, podsmażam lekko na oleju.
Dodaję kawałki mięsa, doprawiam solą i pieprzem, podlewam wodą lub bulionem, dusze do miękkości.
Przed  podaniem na chwilę wrzucam pokrojony w krążki por.
Mieszam i czekam, aż por zmięknie, ale zachowa jędrność i na koniec dodaję łyżkę masła.
Celowo nie kombinowała z przyprawami, chodziło mi o zachowanie smaku pora w potrawie.

Podałam z ziemniakami ale będzie też pasował ryż lub makaron



Przygotowałam do tego dania surówkę w stylu J.Olivera tzn. poszatkowałam surowe warzywa. U mnie to były: kalafior, brokuł, sałata rzymska, marchewka, cebula czerwona, cukinia, pomidor. Akurat to miałam w lodówce. Doprawiłam sokiem z cytryny, oliwą, solą, pieprzem i przyprawą do sałatek. Było smacznie!!!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz