wtorek, 13 grudnia 2016

MAKOWIEC NA UCIERANYM SPODZIE

Taki makowiec piekę od kilkunastu lat. W czasach kiedy piekło się makowce rolady ja nie bardzo dawałam sobie radę z ciastem drożdżowym. Znalazłam ten przepis i bardzo mi się spodobał. Proste ciasto, dużo bardzo smacznej masy makowej i lukier, a na to skórka pomarańczową. Pycha
SKŁADNIKI
Na ciasto:
- 40 dag maki
- 25 dag cukru
-  6 jaj
- 10 łyżek mleka
- kostka margaryny lub masła
- cukier wanilinowy
- proszek do pieczenia

Na masę:
- 30 dag maku
- 3/4 szklanki cukru
- pół kostki masła
- 2 jaja
- bakalie
- olejek migdałowy
- 3 łyżki powideł śliwkowych

Mak zalewamy niewielką ilością wrzącej wody i mieszając gotujemy około 15 minut. Razem z cukrem dwukrotnie mielimy w maszynce do mięsa ( drobne oczka). Dodajemy jajka, roztopione masło, bakalie, olejek migdałowy i powidła śliwkowe.

Ciasto: Margarynę ucieramy z cukrem dodając po 1 jajku. Wsypujemy przesianą mąkę i proszek do pieczenia, mleko. Ucieramy.
Białka ubijamy na sztywno i dodajemy do ciasta.
Na wyłożoną papierem do pieczenia dużą formą wykładamy połowę ciasta, na ciasto masę makową a na mak pozostałą część ciasta.
Pieczemy około godziny w 200 st.

Ja jeszcze przygotowuję lukier z cukru pudru odrobiny wody lub soku z cytryny. Mieszam, nie gotuje.
Polewam na ostudzone ciasto i dekoruję pokrojona skórką z pomarańczy.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz