poniedziałek, 9 lipca 2018

PIKANTNY SOS Z AGRESTU

Cudowna, letnia pora zbiorów owoców. Po porzeczkach mamy teraz dojrzały , słodki agrest. Uwielbiam agrest i najbardziej lubię go - z krzaka, bez mycia i przejmowania się jego czystością. Wychodzę na tzw żer.
Zrobiłam też kilka słoiczków przetworów na słodko, ale nie byłabym sobą gdybym nie zrobiła owoców pikantnych. Bardzo lubię takie sosy, pyszne z mięsem, sere a nawet samym ryżem.
Zazwyczaj kombinuję ze smakami, przyprawami i coś tam wychodzi. Mnie i mojemu "współlokatorowi" smakuje




Tym razem składniki wyglądały tak:

ok. 1 kg agrestu  ,umytego i, przyznam, nie zbyt dokładnie  odszypułkowanego
cukier ok. 1 łyżki
tymianek   1 łyżeczka
rozmaryn  4 gałązki
imbir  sproszkowany ok. 2 łyżeczek
czosnek granulowany  ok 2łyżeczek
pieprz cytrynowy  1 łyżeczka
sól 1/2 łyżeczki
Podaje miary, ale tak naprawdę sypałam wprost z torebek i smakowałam po chwili.

Zagotowałam agrest z cukrem. Jak puścił sok, dodałam przyprawy. Gotowałam do lekkiego zgęstnienia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz