środa, 18 stycznia 2017

ROLADA Z INDYKA WOLNOGOTOWANA SOUS VIDE ELDOM PERFECT MIX 1

Podobno ten najwspanialszy świat kulinarny przygotowuje dziś potrawy metodą sous-vide czyli  powolnego gotowania mięsa, ryb czy warzyw, zapakowanych próżniowo w niskiej temperaturze. Potrzebne do tego wolnowary  są drogie, wymagają specjalnej folii i urządzenia do próżniowego pakowania.
Zrobiłam eksperyment i przygotowałam metodą zbliżoną do sous-vide roladę z piersi indyka. Ta część indyka, smażona czy pieczona wychodzi zwykle wiórowata lub twarda.

SKŁADNIKI
- 1 pierś z indyka
- kilka suszonych pomidorów
- kilka oliwek
-  2 ząbki czosnku
- sól, pieprz
- zioła prowansalskie

Odkroiłam od piersi polędwiczkę i posiekałam razem z pozostałymi składnikami. Powstały farsz doprawiłam. Pierś indyczą rozbiłam tłuczkiem, nałożyłam farsz, uformowałam walec, który zawinęłam w folię mocno ściskają. Powstał kształt cukierka.
Tak przygotowane mięso włożyłam do koszyczka, wlałam do naczynia miksującego tyle wody aby mięso było zalane. Gotowałam w temp. 70 st/obr.1/1,5 godz.




Mięsko wyszło bardzo soczyste i smaczne. Podałam z ryżem aromatyzowany. (przepis dostępny na moim blogu)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz