środa, 1 czerwca 2016

CHŁODNIK Z PIECZONYCH BURAKÓW

Było dziś bardzo gorąco i zwykłą zupę krem z pieczonych buraków podałam jako chłodnik.
Dostałam od sąsiada buraki z zeszłego roku, trzeba było coś z nimi zrobić. Upiekłam buraki w mikrofalówce, trwa to 10 minut i miała być ciężka ciepła zupa, ale jak już pisałam, było za gorąca aby jeść taka zupę. Zmodyfikowałam przepis dodając jabłka, skórkę i sok z  cytryny.

SKŁADNIKI

-  3 buraki upieczone                                                    
-  1 łyżka masła
-  2 ząbki czosnku
-  2 jabłka
-  sok z cytryny
-  skórka otarta z 1/2cytryny
-  kostka warzywna
-  sól

1. Buraki upiekłam i pokroiłam w plastry, dwa plastry zostawiłam, pokroiłam je w paski
2. Jabłko(1) obrałam i pokroiłam w plastry
3. Na maśle podsmażyłam wszystkie składniki, zalałam wodą, dodając kostkę warzywną
4. Po około 20 minutach zmiksowałam wszystko, doprawiłam sokiem z cytryny i solą i odstawiłam do wystygnięcia, lekko wystudzoną zupę wstawiłam do lodówki.
5. Schłodzoną zupę podałam z pokrojonym jabłkiem i paskami buraka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz