poniedziałek, 17 czerwca 2019

CZYTAM Marin Wiecha "Rzeczy których nie wyrzuciłem"




Marcin Wiecha za swoją książkę otrzymał 4 nagrody

Paszport Polityki 2018
Nagroda Literacka im. Witolda Gombrowicz 2018
Nagroda Literacka Nike Czytelników 2018
Nagroda Literacka Nike 2018

Tak utytułowane dzieło koniecznie trzeba - przeczytać?, przejrzeć? ,coś o nim wiedzieć?
I taka byłą moja motywacja, gdy zamawiałam ten tytuł w mojej bibliotece.
I co się stało?
Tą niewielką książkę pochłonęłam w jeden dzień. Czytanie jej to przyjemność. Powoduje ją każde słowo, każda myśl, wspomnienie, opis książek matki, jej charakteru, sposobu bycia, nawet kłótni z synem.
Pełna ciepła, a jednocześnie  bez  ckliwego sentymentalizmu.
Myślę, że  autor w znakomity sposób oddał klimat wspomnień o kimś ,kto odszedł, a żyje nadal w naszych wspomnieniach, zostawionych przedmiotach,  rozmowach z ludźmi, wspólnymi znajomymi.
Bardzo polecam tą książkę osobom, które wspominają swoje matki, lektura ta jest powrotem do własnych wspomnień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz