sobota, 5 września 2020

CZYTAM AŁBEN GRABOWSKA ' DOKTOR BOGUMIŁ'


 Od pewnego czasu czytam i słucham jednocześnie. Wygląda to tak - przed snem, w łóżeczku czytam książkę papierowa, tak lubię, po zgaszenie światłą jeszcze trochę słucham innej powieści , a permanentnie słucham podczas porządków domowych, ogrodowych i spacerów z kijami.

Połknęłam w ten sposób kilka książek ,odkąd korzystam z Storytel.

Moja ostatnia, to najnowsza powieść Ałbeny Grabowskiej  "Spadkobiercy Hipokratesa. Doktor Bogumił".

Jest to zbeletryzowana historia medycyny XIX wieku. Śledzimy  ciekawą historię doktora Bogumiła, poznając jednocześnie jak wyglądało leczenie ludzi w tym czasie. Fabuła przeplatana jest historiami z życia znanych medyków, wynalazców : eteru, odkrywcy znaczenia mycia rąk przed zabiegami itd.

Dla mnie po lekturze" Medicusa"  Noah Gordon i kolejnych dwóch książek tego autora, o czym napisze wkrótce, kiedy to wsiąkłam w tematykę historii medycyny podawaną w lekkiej formie, powieść Grabowskie absolutnie mnie pochłoneła. Polecam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz