piątek, 8 stycznia 2016

JABŁKA POD KOŁDERKĄ

Za oknem piękna zima.  Dookoła biało, sosny, tuje i inne rośliny ogrodowe pokryte śniegiem . Śnieg również lekko prószy.






No świetnie ale mnie taka aura uziemia w domu. Nie wymieniłam opon na zimówki, myślałam i nadal tak myślę, że zima będzie jak w minionych dwóch latach- tydzień śniegu i koniec. Zobaczymy.
A tymczasem lodówka zaczyna świecić pustkami, koty nie mają co jeść i książki do biblioteki nie oddane, a dziś minął termin.
Sięgam więc po zapasy i na otarcie łez robię szybki deser.

JABŁKA POD FRANCUSKĄ KOŁDERKĄ

- jabłek tyle aby przykrywały dno formy do wypieku tarty
- ja dodaję jeszcze garść czarnej porzeczki /mam zamrożoną z własnego ogrodu/
- szklanka cukru
- łyżka masła
- opakowanie ciasta francuskiego
- jajko do posmarowania ciasta
- cukier puder do posypania po wierzchu

Robię karmel z cukru, masła i odrobiny wody. Obrane i pokrojone jabłka wrzucam na brązowy karmel, chwile trzymam na gazie, mieszam aby się obtoczyły w karmelu . Następnie wysypuje na formę i dodaję garść porzeczek. Odstawiam do ostygnięcia.
W tym czasie płat ciasta francuskiego składam na pół i wałkuję na potrzebny wymiar.
Na wystudzone jabłka nakładam ciasto francuskie, robię w nim dziury, smaruję rozbełtanym jajkiem i do piekarnika.
Pieczę do zrumienienia ciasta ok 30 min w temp. 180 stopni.
Szybki i bardzo smakowity deser.
SMACZNEGO


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz