czwartek, 14 września 2017

CHLEB NA SUCHYM ZAKWASIE


Moja kolejna próba z chlebem. Przez pewien czas hodowałam zakwas żytni w lodówce ale wykorzystywałam rzadko a zajmował miejsce. Chleb z tego zakwasu wychodził smaczny, opisywałam efekty na blogu. Zakwasu już nie mam, wyrzuciłam bo zapleśniał.
Kupiłam w sieci zakwas suchy, używanie go jest proste i nie powoduje lodówkowych kłopotów. Chleb, który upiekłam jest równie smaczny.

SKŁDNIKI

- 1/2 kg mąki ( pół na pół żytniej i pszennej -użyłam 450-tki)
- 20 g suchego zakwasu
- 7 g drożdży
- 350 ml wody ciepłej, a nie gorącej
-  1 łyżeczka soli
-  dodatki jak  słonecznik, czarnuszka, co kto lubi

Ja chleb piekę w automacie. Cała moja praca polega na wsypaniu do pojemnika składników. Używam programu podstawowego (u mnie 1), dopiekam jeszcze skórkę na 12-stce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz