czwartek, 13 lipca 2017

KOCIOŁEK BARDZO BOGATY W SMAKI

Jesteśmy w okresie pełni lata, wakacji, biwakowania. Trzeba coś jeść, a teraz najlepiej smakują potrawy proste przygotowywane  w lesie, ogrodzie. Robimy potrawy z grilla. Ja propnuje stary dobry kocołek na ognisku. Jak to frajda rozpalić ognisko, zebrać się dookoła z przyjaciółmi lub rodziną i czekać na wyśmienite jedzonko.



Na wsad do kociołka użyłam:

- mięso po 1/2 kg żeberek i wołowiny
- kilka plastrów boczku- wyłożyć nim dno kociołka
- 1 laska kiełbasy dowolnej
-  kilka ziemniaków w całosci
- 1/2 główki kapusty białej- poszadkować grubo
- 3 marchewki pokrojone w 2 cm kawałki
- kilka suszonych grzybów
- 2 ząbki czosnku pokroić w plastry
- przyprawy : majeranek, papryka słodka, pieprz z kolendrą, 
   liść laurowy, ziele angielskie, owoce jałowca,
- przyprawa do karkówki
- sól, pieprz
- wywar mięsny lub warzywny (rosół) lub woda



Przygotowane składniki układamy warstwowo w kociołku warstwowo, zalewamy rosołem, przykrywamy liściem kapusty i gotujemy czy dusimy nad  żarem z ogniska około 1 godziny 15 minut.
Warto odkryć po godzinie i sprawdzić czy mięso jest miękkie. Ja użyłam wołowiny, a ona , jak wiadomo, dusi się dłużej.


Mamy pyszne aromatyczne danie, do tego szklanka piwa i biwak udany.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz