środa, 28 czerwca 2017

ZUPA Z BOCZNIAKÓW ALA FLACZKI


ZUPA Z BOCZNIAKÓW ALA FLACZKI





Jak już pisałam mam własną hodowle boczniaków. Jak rosną dobrze, mamy obiad boczniakowy przez trzy dni. Tym razem wypróbowałam flaczki z boczniaków.
Cały dowcip polega na uzyskaniu smaku flaków, a to się dzieje dzięki przyprawom typowym dla flaków.

SKŁADNIKI
- boczniaki
- wywar , najlepiej na kości wołowej
- mała cebula
-marchewka
- pietruszka
- przyprawa do flaków
-majeranek
- gałka muszkatołowa
- sól , pieprz i płatki chili do smaku
- mąka i olej do przyrządzenia zasmażki

Gotuję wywar z kości wołowej i warzyw.( można użyć kostki rosołowej) Warzywa kroje w kostkę.
Boczniaki kroję w paski aby przypominały flaki. Podsmażam je na maśle i dodaje do wywaru. Przyprawiam wymienionymi przyprawami. Gotuję do miękkości grzybów. Zagęszczam zupę zasmażką,




2 komentarze:

  1. Pewnie pyszne, może spróbuję kiedyś. A uprawa (?) boczniaków trwa cały rok ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak piszą w instrukcji, na zimę wstawić do garażu. Obecnie mam trzeci rzut grzybów. Dla dwójki domowników ,jak u mnie, to mamy trzy obiady z boczniakami. Ja jestem zadowolona z tego zakupu.

    OdpowiedzUsuń