środa, 21 czerwca 2017

BOCZNIAKI



Kupiliśmy grzybnię boczniaków. Zupełnie nie miałam pojęcia jak się tym opiekować ,czyli hodować grzyby. Piszę ten post ponieważ zdaje sobie sprawę, że takie obiekcje ma wielu chętnych na hodowlę grzybów w warunkach domowych. Poczytałam trochę w sieci, obejrzałam kilka filmików i postawiłam grzybnię w spiżarni. Po jakimś czasie poczułam w pomieszczeniu nie bardzo przyjemny zapach. Konkluzja: grzybnia musi mieć dobry przewiew, ruch powietrza i dostęp do powietrza, musi być podlewana regularnie i nie przejmujcie się tymi robionymi przez producenta dziurkami.


Z czasem grzyby zaczynają rosnąć pod folią, absolutnie nie w miejscach dziur, trzeba rozrywać folię i pozwalać im rosnąć.

Nie zapominać o regularnym podlewaniu.
Mając różne wątpliwości porównałam z warunkami jakie maja grzyby dziko rosnące w lesie. Grzybnie postawiłam w zacienionym miejscu wśród drzew i sprawdziło się - ROSNĄ.




W porze letniej będzie im tu dobrze, a jesienią spróbuję hodować je w garażu.





1 komentarz: