środa, 29 listopada 2017

BULION DROBIOWY - KONCENTRAT Z PERFECT MIX


SKŁADNIKI
300 g podudzi z kurczaka bez skóry i kości
200 g białych warzyw (por,seler,cebula,czosnek,pietruszka)
5 gałązek świeżych ziół- rozmaryn, szałwia,pietruszka,tymianek) dałam takie, ponieważ miałam świeże w domu, można chyba też dodać inny zestaw.
150 g soli
100 g białego wina lub wody
liść laurowy, 2 goździki, 6 nasion kolendry

WYKONANIE
1. Do naczynia miksującego włożyć pokrojone na mniejsze kawałki
      podudzia Rozdrobnić  5s./obr. 7. Wyjąć z naczynia.
2. Teraz wrzucić do naczynia wszystkie warzywa i zioła, rozdrób-
     nić 10s./obr. 5.
3. dodać pozostałe składniki i mięso. Gotować 20 minut/100s/obr 2
4. Zmiksować 1 min/obr. 10

Wystudzić, włożyć do słoika i przechowywać w lodówce. Wyczytałam,że aby sporządzić 500 mln bulionu, trzeba dać 1-2 łyżkę koncentratu.
Moje uwagi (ponieważ się uczę):
- uważać na ilość płynu, sprawdzać aby się za bardzo nie   wysu-
  szyło. Dodany płyn bardzo silnie paruje. Przykryć koszyczkiem. Mnie troszkę się przypaliło. Myślę,że trzeba na początku zwracać na to uwagę, gdyż można sobie zniszczyć misę.
- koncentrat wychodzi bardzo słony, więc trzeba uważać przy sporządzaniu bulionu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz