poniedziałek, 13 listopada 2017

POLĘDWICZKA WIEPRZOWA PIECZONA W SZYNCE



Mięso pieczone, owinięte szynką długodojrzewającą. Ten zestaw budził we mnie sprzeciw, wiadomo, szynka będzie dominującym smakiem. Czytałam takie przepisy na ryby i mięso, ale do tej pory nie odważyłam się przyrządzić.
No i szukając innych smaków, urozmaicenia obiadów,myślę sobie - zaryzykuję.
Wyszło całkiem dobrze.
Polędwiczkę rano zamarynowałam, nacierając ją solą, pieprzem, 1łyżeczką musztardy i 1 łyżeczką sosu sojowego.Owinęłam szynką.
Po kilku godzinach, obsmażyłam mięso na patelni i włożyłam do nagrzanego do 180 stopni piekarnika, na około 30 minut.
Polędwiczka była lekko różowa i bardzo soczysta. A!! przed podanie odpoczywała około 10 minut.
Podałam z podsmażonymi ziemniakami i surówką.
Obiad robię zwykle na dwa dni. Polędwiczkę, która pozostała z poprzedniego dnia urozmaiciłam - na bazie sosu z pieczenia zrobiłam sos, dodając fenkuł i czerwoną paprykę i troszeczkę soku z cytryny i masła.
Wszystko zagęściłam (lekko) mąką rozrobioną w zimnej wodzie. 
Do tego ugotowałam ryż - było smaczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz