wtorek, 31 stycznia 2017

GULASZ Z JELENIA

SKŁADNIKI
-  300 g mięsa z jelenia pokrojonego w  kawałki
-  marynata klasyczna (gotowa mieszanka dostępna w sklepach)
-  pieprz czerwony
-  1 średnia cebula
-  śmietana 30%
-  sól, pieprz
-  jałowiec

Mięso posypałam marynatą, skropiłam olejem i zostawiłam na noc w lodówce.
Następnie kawałki mięsa obsmażyłam na bardzo gorącym oleju z obu stron, aby dobrze się zamknęło.


Tak przygotowane kawałki jelenia zalałam wodą i śmietaną, dodałam cebulę i pozostałe przyprawy, z wyjątkiem jałowca, który dobrze dodać tuż przed końcem gotowania. Wtedy zachowuje swój aromat. Gulasz dusił się aż mięso było miękkie, pod lekko uchyloną pokrywką.Sos musi się zredukować. Trwało to około 2 godzin. Mięso wyszło smaczne i kruche.
Dziczyznę robiłam pierwszy raz, myślę,że był to udany debiut.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz