wtorek, 31 stycznia 2017

WOŁOWINA PIECZONA

SKŁADNIKI

- mięso wołowe do pieczenia
- czerwone wino
- 6 małych cebulek
- 1 ząbek czosnku
- sól, pieprz
- przyprawy według gustu, ja dałam czubricę i majeranek

Mięso zalałam winem czerwonym wytrawnym, zostawiłam na noc
w lodówce.
Na drugi dzień go odcedziłam i osuszyłam, natarłam przyprawami i włożyłam do garnka rzymskiego (gliniany garnek, który służy mi do pieczenia mięs i warzyw).
Piekarnik nastawiłam na 100 stopni, mięso piekło się 4 godziny.


Jako dodatek do wołowiny ugotowałam marchewkę w maślanej emulsji.
Najczęściej właśnie w ten sposób podaję marchew. Mam smaczną i szybką w przygotowaniu jarzynkę. Tą samą metodą gotuje również inne warzywa- kapustę, pietruszkę.


Marchew kroję w talarki i wrzucam na roztopione masło.Masło nie może być bardzo gorące.Podlewam wodą i duszę do pożądanej miękkości, pod przykryciem. W przypadku marchewki nie używam soli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz