sobota, 23 września 2017

CEBULA PIKLOWANA

W weekend zrobiłam  dwie potrawy, małe , szybkie w przygotowaniu. Tu opiszę cebulę, którą podpatrzyłam w programie Jakubiaka. Drugie danko będzie tuż obok w kolejnym poście. Nazwał je cebula piklowana. Lubię mieć w lodówce takie dodatki, a ponieważ mam z własnej grządki czerwoną cebulę, pomyślałam, zrobię słoik , zobaczymy co z tego będzie.



Składniki

-  5-6 sztuk czerwonej cebuli
-  1/2 szklanki cukru
-  1/2 szklanki octu winnego (jeżeli lubicie ostrzej można dodać 
     10-procentowego spirytusowego)
-  1/4 wody
-  1/2 łyżki soli

Płynne składniki wlałam do wysokiego rondelka, dodałam cukier, sól. Podgrzewałam do momentu rozpuszczenia się cukru. Dorzuciłam pokrojoną  w plasterki cebulę, zagotowałam. Radzę próbować smak zalewy i cebuli. Mnie w pierwszej wersji wyszła za słodka, dolałam więc mocniejszego octu. 
Tak przygotowaną cebule można przechowywać w lodówce kilka tygodni. Używać do kanapek, sałatek, ryby itd.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz