piątek, 14 kwietnia 2017

MOJA DOMOWA TWÓRCZOŚĆ MAZURKOWA

Dziś  zdjęcia z tegorocznych pomysłów.
Podam przepis na ciasto ponieważ przygotowywałam go troszkę inaczej niż w ubiegłym roku.
Otrzymałam od mojej gospodyni jajka od łabędzio-gęsi, duże jajka, jedno zastępuje trzy kurze.
Używa się tylko żółtka, które jest bardzo żółte, co zapewnia piękny kolor ciasta.

SKŁADNIKI NA SPÓD MAZURKA

1 kg maki krupczatki
450 g masła
4 ugotowane żółtka
3 żółtka surowe ( w moim przypadku 1 duże gęsi)
1/2 szklanki cukru

Z podanych składników zagnieść ciasto, włożyć do lodówki na jakieś 40 minut , wyjąc i formować prostokąty na mazurki. Zostawić trochę cista na ranty. Z podanych składników wychodzą dwa mazurki. Piec około 30-35 minut do zrumienienia.
Dekorować według własnych pomysłów. U mnie  jeden był posmarowany dżemem  żurawinowym i rozpuszczoną czekoladą a drugi masą kajmakową krówkową - na to bakalie i inne dekoracyjne elementy z czekolady. No i tak wyszło jak widać , poza tym są naprawdę wyśmienite w smaku i kruchości.


Kajmakowy

Czekoladowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz