czwartek, 19 października 2017

CZYTAM KATARZYNA KOŁCZEWSKA " ODZYSKAĆ UTRACONE"


Autorka jest lekarzem z wykształcenia, popularyzatorką przedsiębiorczości i  pisarką z zamiłowania. Jet autorem poczytnych powieści i powiadań obyczajowych.
Wydała:
Kto jak nie ja?  2013
Idealne życie    2014
Wbrew sobie    2015
Odzyskać utracone   2017

Ja , w nowościach mojej biblioteki znalazłam ten ostatni tytuł i notka na okładce wzbudziła moje zainteresowanie.
Powieść zawiera się w 2 latach tj 1950-1952, miejscem jest powojenny Białystok.
Do domu wraca ,po 10-letniej zsyłce na Sybir, dziewczyna. Pochodzi z ziemiańskiej rodziny, jej ojciec był przed wojną oficerem.
Niestety ukochanego ojca już nie ma, a rzeczywistość ,którą zastaje w Polsce odbiega od jej oczekiwań. Dziewczyna tęskniła za światem, który opuściłam w 1940 roku.
Jest to pasjonująca opowieść, momentami wstrząsająca, opowiedziana z ogromną wrażliwością.
Książka jest inspirowana wspomnieniami rodziny autorki i opowieściami mieszkańców Białegostoku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz