czwartek, 2 lutego 2017

KURCZAKOWE UDKA W STYLU PAELLI

SKŁADNIKI

-  2 udka z kurczaka
-  1/2 cytryny
-  1 marchewka
-  przyprawa do kurczaka
-  papryka słodka
-  sól, pieprz
-  bulion lub woda
-  filiżanka ryżu
-  grzyby boczniaki

Udka zalałam solanką i odstawiłam na około 1,5 godziny. Następnie, po osuszeniu mięsa natarłam je przyprawami, obłożyłam plasterkami cytryny i znów trochę dałam im czasu.

Kolejna czynność to obsmażenie na oleju udek z obu stron.
Po  czym dodałam pokrojona w plasterki marchew, doprawiłam do smaku, wsypałam ryż i podlałam wszystko bulionem, tak aby ryż był przykryty.
Gotowanie trwało około 1 godziny. Trzeba pamiętać,że ryż chłonie bulion i co pewien czas trzeba sprawdzać  i dolewać bulion lub
wodę. Potrawa przygotowywana jest jak hiszpańska paella.



Do tak  przygotowanej potrawki podałam smażone boczniaki.
Wystarczy je podsmażyć (nie używać soli) z obu stron na złoty kolor na maśle. Są pyszne, chrupiące i soczyste jednocześnie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz