poniedziałek, 20 lutego 2017

RYBA W WARZYWACH ZWANA 'PO GRECKU'

Danie znane ale myślę, że każdy ma swój sposób przyrządzanie tej potrawy. Różnice wynikają z ilości i gatunku użytych warzyw i oczywiście przypraw. Poza tym za każdym razem smak jest inny, jak to w kuchni raczej nie używamy wag aptecznych.

Mój ostatni skład to:

- 1/2 kg dorsza
- 3 marchewki
- 2 pietruszki
- 1 por
- kawałek korzenia selera
- 1 łodyga selera naciowego
- 2 cebule
- 2 ząbki czosnku
- 1 cm imbiru
- papryka słodka w proszku
- papryka ostra w proszku
- sól, pieprz
- puszka pomidorów lub koncentrat

Warzywa  starkowałam na grubych oczkach, resztę warzyw pokroiłam drobno. Poczynajac od cebuli i czosnku podsmażyłam warzywa, podlałam odrobiną wody, dodałam pomidory i przyprawy.
Dusiłam około 1 godz. Warzywa muszą się przegryść i być miękkie.
W tym czasie usmażyłam obtoczone w mące kawałki dorsza.
Przygotowując danie do podania, w misce czy talerzu, przekładam warstwami rybę i warzywa.






1 komentarz:

  1. Pamiętasz, jak przyjechałam do Bełchatowa z salaterką ryby tzw.po grecku? Autobusem ! Były Twoje imieniny.

    OdpowiedzUsuń