niedziela, 10 lipca 2016

CZYTAM Harry Mulisch " Zamach"

Zafascynowana  pisarstwem Harry Mulischa sięgnęłam po kolejną, dostępną w mojej bibliotece powieść tego autora pt. ZAMACH.

Książka była bestsellerem w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku.
Powstał film  na motywach tej powieści, który w 1987 roku otrzymał
Oskara  za film nieanglojęzyczny. Nie widziałam tego filmu , ale przy
okazji tej lektury sięgnęłam do dostępnych w sieci informacji.
Mamy , jak zwykle u tego autora , powieść sensacyjną, psychologiczną
i polityczną w jednym.
Punktem wyjścia jest zamach na kolaboranta ,w ostatnich dniach II wojny, dokonany przez ruch oporu w Holandii.
Ale tematem głównym powieści, która obejmuje lata  1945-1981, są ludzie, ich charaktery i miejsce w okolicznościach zamachu.
Dla mnie głównym motywem powieści jest   WINA , a przede wszystkim jej niejednoznaczność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz