wtorek, 23 sierpnia 2016

PIECZONE WARZYWA

Przepis dedykowany mojej przyjaciółce z Paryża. Aluś wiem, że lubisz warzywa, zrób je w podany sposób, a na pewno będą Ci smakowały.
Wybór warzyw dowolny ja użyłam:

-  1 bakłażan
-  1 cukinia
-  1 papryka czerwona
-  1 papryka zielona
-  4 ząbki czosnku
-  oliwa
-  sól,pieprz

Bakłażana kroję w plastry , sole i odstawiam na 1/2 godziny ,aby pozbyć się goryczki. Po tym czasie usuwam ręcznikiem papierowym powstałe krople na plastrach.
Wszystkie warzywa kroję w kostkę , tak 2 na 2 cm.
Naczynie do zapiekania, czy po prostu płytki garnek, patelnię, którą można wstawić do piekarnika, skrapiam oliwą, wrzucam warzywa i wstawiam do piekarnika(200 stopni).Zaglądam do piekarnika, po około 40 minutach odlewam powstała wodę, włączam termoobieg i dopiekam jeszcze około 20 minut. Może być bez termoobiegu, chodzi o to aby warzywa się podpiekły, podsuszyły.


Tak przygotowane warzywa są świetnym dodatkiem do makaronu, ryżu, jako jarzynka do mięsa.
Można również zmiksować i zrobić pyszną pastę warzywną do chleba lub bułeczki, uzupełniając ulubionymi ziołami.
Ja również wykorzystuję takie warzywa do ugotowania zupy, po zmiksowaniu uzupełniam bulionem warzywnym, podaje z grzankami.

1 komentarz:

  1. Elus, dzieki za pamiec ...Ja tez tak robie , dodaje troche sera z owieczki, tego swiezego i miekkiego , a tuz przed podaniem posypuje parmzanem.Niebo !

    OdpowiedzUsuń