czwartek, 18 sierpnia 2016

SPIŻARNIA - SAŁATKA Z OGÓRKÓW


Ogórki  obrodziły i trzeba je jakoś zagospodarować. Po raz pierwszy zrobiłam sałatkę ze świeżych  ogórków. Małe urozmaicenie zimowej diety.

Użyłam

-  ok. 3 kg ogórków, mogą być większe, mam takie przerośnięte
-  300 g cebuli
-  3 łyżki soli, do przetworów używam niejodowanej
-  1/4 szklanki octu, użyłam jabłkowego ale jak ktoś jest zwolennikiem ostrzejszych smaków może
    być spirytusowy
-  1/2 szklanki cukru
-  1/2 szklanki  oleju o neutralnym zapach, dobry będzie z pestek winogron, ja użyłam słoneczniko-
    wego
-  pieprz świeżo mielony

Ogórki obieram, kroje na plasterki. Cebulę kroję w piórka.
Wszystko mieszam w  dużej misce razem z przyprawami i dodatkami i odstawiam na kilka godzin.
Ogórki puszczą sok.



Gdy  ogórki utopią się w soku, przekładam do słoików. Pasteryzuje około 10 minut.


Ogórki nie są ostre, lekko słodkawe.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz