środa, 8 czerwca 2016

POLĘDWICZKA WIEPRZOWA FARZEROWANA

Ten przepis urodził się przypadkowo. W planie miałam  polędwiczkę w sosie z suszonych śliwek. Była niedziela i okazało się, że nie mam suszonych śliwek. A może by tak wykorzystać suszoną żurawinę. Tak zrobiłam i domownicy byli nawet zachwyceni. Sos jest odrobinę słodki, ale myślę, że można jeszcze  pokombinować z przyprawami i nadać mu bardziej pikantny charakter.

SKŁADNIKI

- polędwiczka wieprzowa
- żurawina suszona
- cebulki dymki
- 1 ząbek czosnku
- sól, pieprz
- majeranek
- czosnek niedźwiedzi
- czubrica
- olej


1. Polędwiczkę pokroiłam na  4 kawałki w poprzek włókien
2   Oleju i przypraw przygotowałam marynatę w której leżakowała polędwica ok. 2godzin
3.  Polędwiczki nafaszerowałam żurawiną i podsmażyłam na gorącym oleju, dodałam cebuli, ja miałam z ogródka młoda dymkę, ale może być inna cebula
4. Podlałam bulionem warzywnym (może być woda, albo wino), do sosu wrzuciłam sporą garść
żurawiny
5. Potrawę dusiłam ok.1godziny

Doskonale smakuje również na drugi dzień.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz