środa, 8 czerwca 2016

TAGLIATELLE W SOSIE KURKOWYM

Pyszne i szybkie danie, gotowe w 15 minut. Nie miałam wczoraj pomysłu na obiad. Trwa letnia pogoda, nie mamy ochoty na ciężkie ,mięsne dania. Zdecydowała się na zupę rabarbarową, rabarbar wyjątkowo bujnie rośnie w ogródku, a zupa ta , to nic innego jak kompot rabarbarowy z makaronem i śmietaną. Ale z drugim daniem miałam problem. Gospodynie wiedzą, że najłatwiej zrobić  mięso, ziemniaki i sałatę. Nie chciałam tego nudnego jedzenia. Będąc w sklepie zobaczyłam, że są kurki. Niepozorne grzyby, a w potrawach zyskują niesamowity smak. Już wiedziałam co będzie na obiad.

SKŁADNIKI

-  kurki
-  1/2 cebuli
-  1 ząbek czosnku
-  1 łyżka masła
-  śmietana 30%
-  sól, pieprz
-  makaron tagliatelle  lub inny

1.  Makaron gotuję w osolonej wodzie
2. Posiekaną cebulę i  czosnek podsmażam na maśle, krótko, aby tylko się zeszkliły. Jeżeli czuję
    cebulę i czosnek, to znak , że starczy
3. Wrzucam pokrojone, kurki. Nie kroje kurek drobno, lubię jak widać w potrawie grzyba
    Smażę , próbuję grzyby, gdy są miękkie i lekko skarmelizowane, wlewam śmietanę i jeszcze
    chwilę gotuje, dodając sól, pieprz. Ja zagęściłam jeszcze lekko mąką , ale nie koniecznie.
4. Ugotowany, odcedzony makaron dodałam do sosu.


1 komentarz: