czwartek, 16 czerwca 2016

SPIŻARNIA - SYROP Z KWIATU CZARNEGO BZU

Czarny bez zasadził mój mąż , nawet nie wiedziałam.Lubi takie niespodzianki, nagle wyskakuje coś jak królik z kapelusza. W gęstwinie sadu pokazały się białe kwiaty.


Kilka lat temu taki kwiat dostałam w prezencie od znajomych i zrobiłam syrop. W tym roku mam swój i przystąpiłam do pracy.

SKŁADNIKI

-  50  kiści kwiatu czarnego bzu (ilość przykładowa, im więcej kwiatów, tym bardziej aromatyczny
   sok)
-  cukier  ok 4 kg na 2-3 litrów wody
-  sok z 2 cytryn

Kwiaty trzeba pozbawić zielonych szypułek. Ja odcinałam nożyczkami, pozostawiając jak najmniej zielonego.
Zagotować syrop z cukru z  około 2 - 3 litrów wody, dodać sok z cytryny. Syrop przestudzić, następnie zalać kwiaty i odstawić na 3-4 dni, mieszając od czasu do czasu.
Po tym czasie syrop przecedzić przez gęste sito lub gazę. Zlać do butelek, zapasteryzować.





Syrop ma niesamowity zapach i smak. Świetny do koktajli, napojów, deserów.
Można przechowywać w spiżarni  ale po otwarciu butelki lepiej wstawić do lodówki.


1 komentarz: