wtorek, 14 czerwca 2016

ZDROWE GOTOWANIE W GLINIANYM NACZYNIU

Kupiłam sobie to cudo i już wypróbowałam.


Gliniane naczynie do pieczenia bez tłuszczu. Potrawa piecze się w piekarniku a właściwie gotuje się na parze. Można w nim również piec chleb.
Ja przygotowałam swoje ulubione udo indycze, bez dodatku tłuszczu.

SKŁADNIKI:

- udo indycze
- zioła i przyprawy  do wyboru ( u mnie majeranek, czosnek, czosnek niedźwiedzi, sól, pieprz)
- warzywa do wyboru ( u mnie cebula, cukinia, pory, marchewka)

PRZYGOTOWANIE

1. Udo zalałam solanką na noc
2. Do naczynia włożyłam obsuszone i doprawione udo i wstawiłam do zimnego piekarnika. Naczynie gliniane nie można wstawiać do gorącego pieca.
3. Po ok 40 minutach dodałam warzywa i piekłam ok 20 minut. Trzeba sprawdzić czy mięso jest miękkie , a warzywa osiągnęły pożądaną chrupkość.




Mięso pieczone w ten sposób jest mięciutkie, można  je rozłożyć na pojedyncze włókna. Wszystko piecze się we własnych sokach, nie użyłam żadnego tłuszczu. Doskonałe danie dla odchudzających się lub starszych ludzi mających problemy z cukrzycą czy trawieniem lub tylko dbających o swoją sylwetkę.



A tak wygląda pieczona w tym glinianym naczyniu karkówka. Jest soczysta i rozpada się na włókna.
Nareszcie mam sposób na kruche mięso. Następnym razem upiekę wołowinę. Bardzo jestem ciekawa rezultatu. Oczywiście podzielę się nim na blogu. 




1 komentarz:

  1. Ciociu wygląda ciekawie ale pózniej sprawdź mail tam wysłałam Ci Zdjecie Jacusia udek indyczych z niedzielnego obiadu.

    OdpowiedzUsuń