czwartek, 24 marca 2016

WIELKI POST WIELKANOC

Wiem, że po bogu kulinarnym oczekuje się pod takim tytułem świątecznych potraw, ciast, deserów itp.Myślę, że większość "codziennych"  kucharek ma już sprawdzone i od lat stosowane przepisy. Oczywiście zamieszczę niektóre - po świętach , bo muszę mieć zdjęcia.

        Ale ja chciałam o czym innym. Powiem, tak jestem zdziwiona jak Kościół obecnie próbuje zachęcać  młodych do uczestnictwa w nabożeństwach. W moim mieście organizowano   co??  - EKSTREMALNĄ DROG KRZYŻOWĄ.  Trasa 40 km, przez las, nocą. Ciekawa jestem co na to moi ewentualni czytelnicy. Wychowałam się w innych czasach, Post, Droga Krzyżowa to było mistyczne spotkanie w Kościele, jako nastolatka chętnie i często w nich uczestniczyłam. Ach to czuwanie , z zakrytą twarzą białym welonem przed Grobem Pańskim. To było COŚ , do dziś czuję tą doniosłą atmosferę. Dziś jako dorosła osoba przeżywam ten czas inaczej, ale czy młodzi będą tak wspominać tę ekstremalną Drogę Krzyżową??

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz